- Úvod
- TPMS elektronické senzory
TPMS elektronické senzory (snímače) tlaku v pneu
TPMS elektronické senzory (snímače) tlaku v pneu
Nabízíme TPMS elektronické senzory (snímače) tlaku v pneu pro alu kola a plechové disky CUB a SCHRADER.
Výhody TPMS senzorů CUB
- garantovaná kapacita baterie v senzorech je o 20% vyšší než u ostatních TPMS senzorů (min. 5let při 20 hod. jízdy denně)
- testováno u výrobců opravných sad pneu (pěna na opravy defektů) tyto senzory se i přes tuto opravu nepoškodí
- velice kvalitní hliníkové ventily, které neoxidují vlivem klimatických podmínek a vydrží po celou dobu funkčnosti baterie
- 95% senzorů se automaticky párují s Vaším vozem, tudíž není nutno čipovat
- jednou z největších výhod je však cena, která je o mnoho nižší než konkurenční TPMS
Co je to TPMS?
Řidiči automobilů se stále častěji setkávají ve svých automobilech s novým systémem sledování (monitorování) tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System). V každém kole je instalovaný TPMS elektronický ventilek – senzor. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu. Senzor TPMS měří a zasílá informace o tlaku, teplotě v pneu a stavu baterie senzoru, která zásobuje senzor. V případě problémů (poklesu tlaku v pneumatice) centrální jednotka v automobilu upozorní řidiče. Tento systém nejenom hlídá Vaši bezpečnost, ale má i příznivý vliv na spotřebu paliva a opotřebení pneumatik. Zatímco v USA jsou již všechna nově vyráběná vozidla tímto systémem vybavena. V Evropě je tento systém vybavení, známé pod anglosaským označením TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), povinný od 1. listopadu 2014 na všech nových modelech aut.
Opatření ve prospěch bezpečnosti a životního prostředí
Pokud se toto všeobecné zavedení systému kontroly tlaku zaměřuje nejprve na zlepšení bezpečnosti, zároveň snižuje i dopad na životní prostředí automobilového provozu. Četné studie ve skutečnosti ukázaly, že podhuštěné pneumatiky mají za následek přílišnou spotřebu paliva a předčasné opotřebení pneumatik. Stejně tak při svém každoročním průzkumu Bridgestone konstatoval, že dvě třetiny evropských automobilistů jezdilo s podhuštěnými pneumatikami. Výrobce spočítal, že tato situace způsobila zbytečnou spotřebu 2 miliard litrů paliva a emise 4,8 milionů tun CO2 navíc.
Jak funguje TPMS?
Provoz snímače tlaku je jednoduchý. Tlak vzduchu působí na piezo-krystalovou membránu prostřednictvím malého otvoru. Rozdíl tlaku je poté převeden na rozdíl napětí. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu o frekvenci 433 Mhz (v Evropě). Pozor, snímače jsou choulostivé. Při výměně pneumatik o nich nezapomeňte říci Vašemu servisu. Předejdete tak jejich poškození či ztrátě!
Do poznámky k objednávce stačí napsat pro jaké auto je ventil a my Vám do něj nahrajeme potřebná data.
...nebo u Nás v servisu okopírujeme Vaše již namontované ventily a vytvoříme klony.